Immunerősítés természetesen

2021.03.07

A megfelelően működő immunrendszer elengedhetetlen szervezetünk egészségesen tartásában, a betegségek és fertőzések leküzdésében. Nap mint nap kórokozók ezreivel érintkezünk, ezért immunrendszerünk folyamatosan dolgozik, hogy testünk védve legyen. 

Ahhoz, hogy immun működésünk megfelelő legyen, támogatásra van szüksége, melyet a megfelelő táplálkozással, életmóddal, mozgással tudunk elérni. Fontos a gondossággal összeállított tápláló, vitaminokban és ásványianyagokban, mikroelemekben gazdag étrend, melynek elkészítése, beszerzése a terhelt hétköznapokon nem mindig elérhető. Éppen ezért sokan a bioboltok polcain sorakozó étrendkiegészítők közül választanak különböző komplex immunerősítő kapszulákat, gyógyteákat, megkönnyítve ezzel a napi gondoskodást. 

Az étrendkiegészítők vitaminjai és ásványi anyagai fontos szerepet vállalnak szervezetünk helyes immunműködésében, sejtvédő, sejtregeneráló, sejtanyagcsere folyamatokat támogatnak. (Többek között például a C, E, B, D vitaminok, a cink, vagy akár glutamin, ami az erőnlét fokozásában nyújthat segítséget.) 

A legnépszerűbb természetes összetevők támogatását gyógynövényeinkben is élvezhetjük, melyek közül legismertebb immunerősítő gyógynövényünk, az echinacea, vagy az ajurvédából ismert  kurkuma. Támaszkodhatunk a fokhagyma segítségére is, mert magas vitamintartalma révén rendkívül jó immunerősítő. Baktérium, vírus, és gombaölő hatása miatt, megfázás szerű tünetek kezelésére igen jól alkalmazható. Kén vegyületeinek köszönhetően erős vértisztító.
Az illatos bodza virága is rendkívüli segítséget nyújthat fertőzések kezelésére, influenzás és felső légyúti tünetek, valamint láz csökkentésére. A bodzát már több száz éve használja a népgyógyászat. Segíti a test természetes immunreakcióját a nem kívánt kórokozók ellen. Flavonoid tartalmának köszönhetően erős antioxidáns, ezáltal serkentheti a test normál reagálását az A és B vírusok által okozott influenzával szemben is.

Ha immunerősítésről beszélünk, nem feledkezhetünk meg bélrendszerünk egészségéről sem, hiszen immunsejtjeink igen nagy százaléka itt található. Támogssuk az emésztőrendszerünk mikrobiomját, hiszen az segítséget nyújt a bélrendszer immunsejteinek egészséges működésében.

A napi stressz csökkentése nagyon fontos, de egy egy élethelyzetben sokszor nincs rá lehetőség. Érdemes tehát ezek ellensúlyozására stresszoldó technikák gyakorlása, kezelések igénybevétele mint például a sport, a masszázs, a jóga, vagy akár a kineziológia.

Érdemes egy családi természetgyógyászt választani, aki egyénre szabva tud segítséget nyújtani a megfelelő étrend, életmód, étrendkiegészítő kiválasztásában, azok fogyasztásának mennyiségében, módjában.